10 Aralık 2007 Pazartesi

Alfa Romeo 146


Alfa 146'ya yandan bakıldığında arka çizgileri selefi 33'ü anımsatıyor. Geniş iç mekan ve rahat koltuklar konforu artırıyor. Yüksek yan destekli ön koltuklar spor kullanıma imkan tanıyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli; ayrıca arkada yükseklik ve eğim ayarlı iki kafalıkla üç adet emniyet kemeri bulunuyor. Standart olarak sunulan çift havayastığı da güvenliği destekleyen önemli unsurlardan. Sürücüye yönlendirilmiş kokpitte ufak tefek eşyalar için çok fazla bölme bulunmaması, tasarımcıları ön kapılardan başka arka kapılarada harita cepleri koymaya itmiş. Otomobilin 380 litrelik bagaj hacmi, arka koltuklar yatırılarak 1225 litreye kadar yükseltilebiliyor; ancak arka kapağın yüksekte olması ve bagajın tampona kadar inmemesi yüklemeyi zorlaştırıyor. Arka kapağın yüksek ve arka camın küçük olması arka görüşü de olumsuz etkiliyor.

146'nın 1.6 litrelik motoru, üstten çift egsantrikli ve silindir başına dört supaplı. Çok noktadan enjeksiyonlu ve silindir başına çift bujili motorun verimi hacmine göre yüksek. Dakikada 6300 devirde 88 kW (120 HPI ECE) güç üreten motorun pek yüksek olmayan torkuysa 4500 d/d'de 144 Nm. Güç bandının üst devirlerde yüksek olması için alt devirler feda edilmiş. Motorun yüksek devirli çalışması, yakıt tüketiminin de yüksek olmasına yol açıyor. Alfa Romeo 146 1.6i test şartlarında 100 km'de 12.0 litre kurşunsuz süper benzin tüketti. Otomobilin performansı, 1.6 litrelik motor hacmine göre yeterli. Sıfırdan 100 km/s hıza 10.7 saniyede çıkan 146'nın motor özelliklerine uyumlu ve yakın oranlı vites kutusu sayesinde esneklik değerleri de olumlu.

Üç kollu, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon ele iyi oturuyor ve kullanımı kolay. Hassas direksiyon istenilen tepkileri veriyor. Otomobilin yola yakın tasarımı ve başarılı süspansiyon sistemi yol tutuşun düzde de virajda da başarılı olmasını sağlamış. Dört diskten oluşan fren sistemi de güvenli ve kısa mesafede duruş sağlıyor. Standart donanımdaki ABS'nin de fren güvenliğine katkısı büyük. Süspansiyon sert olmasına rağmen darbe emişi yeterli düzeyde. Yeterli genişlikte olan ön ve arka koltukların katıklarının sert olması ve baldır destekleri bulunması uzun süreli kullanımlarda yorgunluğu önlüyor. Yeni sıralı motorların boxer motorlara göre oldukça sessiz çalışması, kabin içi gürültü seviyesini de düşürüyor.

Hiç yorum yok: