30 Aralık 2007 Pazar
Subaru Forester
Sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin öncülerinden biri olan Subaru, yol tutuş konusunda ortalamaların üzerinde olmayı başaran bir marka. Doğal olarak Forester da SUV sınıfının en başarılı yol tutuş özellikleri gösteren modellerinden biri. Bunu sağlayan unsurlarsa sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin yanı sıra düşük tutulan ağırlık merkezi. Pistonları yatay düzlemde hareket eden boxer motorun ağırlık merkezine olumlu etkisinin yanında motor kaputu gibi bazı parçaların alüminyumdan üretilmesi, ağırlık merkezinin yere daha yakın elmasım sağlamış. Bağımsız süspansiyonun da iyi düzenlenmesi sayesinde Forester, sürücüsünü virajlarda huzursuz etmiyor. Bozuk zeminlerdeki darbeleri iç mekana kısa ve hafif sertçe tepkilerle yansıtan süspansiyon sistemi, bu haliyle güvenli yol tutuşa yönelik olduğunu gösteriyor. Süspansiyon sisteminin bir önemli özelliği de araç yüksekliğini ayarlamaya yarayan "self levelizing" sistemi. Yönlendirme yeteneği yeterli olan direksiyon sistemiyse sürücüyü fazla bilgilendirmiyor. Ayrıca bozuk zeminlerdeki dönüşlerde direksiyon sisteminden gelen tıkırtılar dikkat çekiyor. Geniş cam alanları ve büyük sunroof sayesinde son derece aydınlık bir kabine sahip olan Forester'ın arka koltuklarındaki ekstra 25 mm'lik diz mesafesi uzun yolculuklarda rahatlık sağlıyor. Ön koltukların yanal destekleri ve portatif kol dayanakları başarılı. Ancak ayar kumandaları konusunda çok başarılı olduğunu söyleyemeyiz. Subaru'nun klasik özelliklerinden biri olan çerçevesiz kapı camları Forester'da da bulunuyor. Bu camların yüksek hızlarda bile rüzgar sesi sızdırmaması çok olumlu. 100 km/s sabit hızda ölçülen 65 dB(A)'lık gürültü düzeyi de Fores-ter'ın sessizliğin! ortaya koyuyor. Kapsamlı bir yenileme operasyonundan çıkan Forester'ın fren sistemi sınıf ortalamalarını tutturan duruş mesafeleri sunuyor. 100 km/s hızda elde edilen 42 metrelik duruş mesafesi binek otomobillere göre biraz uzun kalıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder