30 Aralık 2007 Pazar
Toyota Land Cruiser
Dünyada bugüne kadar 5 milyondan fazla satılan Land Cruiser’ın yeni modeli Japonya’da geliştirildi. Araçta eskisine oranla arazi yeteneğini daha da artıran yeni teknolojiler yer alırken, Toyota bu modelle birlikte Avrupa’da ilk kez V8 4.5 lt dizel ve güçlendirilmiş V8 benzinli motor kullanmaya başladı. 4.5 litrelik dizel motorla güçte yüzde 30 artış sağlanırken, torktaki artış ise yüzde 50. 4.7 litre V8 benzinli motorda ise güç artışı eski versiyonuna oranla yüzde 21, tork artışı ise yüzde 3. 7 koltuklu araçta tamamen elektronik olarak kontrol edilen 4x4 sistemi ve yeni dinamik süspansiyon teknolojisi uygulandı. Zeminin yapısını sürekli olarak algılayan sistem, çekiş performansını düzenliyor, her durumda tekerleklerin zemine değmesini sağlıyor. Aracın 4x4 sürüş sisteminin merkezinde daha yumuşak bir performans ve geliştirilmiş sürüş istikrarı sağlayan yeni geliştirilen torka duyarlı "sınırlı kayma merkezi diferansiyel" bulunuyor. Araç, eğimde kalkış destek kontrol sistemi (HAC), eğim iniş destek kontrol sistemine (DAC-dizel modelde), aktif elektronik çekiş kontrol sistemine (A-TRC) sahip. Aracın benzin motorlu tipinde arazi kullanım destek sistemlerinde dünyada ilk olan "Crawl teknolojisi" bulunuyor. Tek tuşla aktif hale gelen bu teknoloji sayesinde sürücü kayalık, basamaklı tepeler ya da bir merdiveni gaz ve frene dokunmadan çıkıp inebiliyor. Bu sistemde motor ve frenler otomatik olarak kontrol edilirken, sürücü yalnız direksiyona odaklanabiliyor. 4 ayrı bölgede bağımsız klima, 14 hava yastığı gibi standartlar sunan yeni Land Cruiser’ın 265 beygir gücünde dizel 288 beygir gücünde benzinli motor seçenekleri 6 ileri tiptronik şanzımanla birlikte Türkiye’ye ithal edilecek. Aracın Türkiye satışına 2008 başında başlanacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder